Wednesday, March 25, 2009

My FaVoUriTe NoVeL..{''.''}



KISAH cinta Iddya yang penuh pahit manis. Cinta pertamanya dengan Baein, teman sekelasnya tidak kesampaian apabila pemuda itu mengalih cinta kepada gadis lain. Biarpun kecewa, Iddya tabah menghadapi dugaan ini.
Pertemuan dengan Lutfi pula melahirkan rasa cinta yang begitu mendalam. Tapi ikatan itu putus di tengah jalan dan menimbulkan konflik kejiwaan pada diri Iddya. Pada Umar Aisy, bekas teman sekolahnya, dia mencurahkan resah gelisah, duka kecewa dan menangis hiba. Lelaki itu sentiasa memujuk dengan kata-kata yang mendamaikan.
Apakah Iddya akan menemui cinta sejatinya selepas ini? Siapakah lelaki yang bertuah itu? Pepatah ada mengatakan; gadis yang baik akan bertemu jodoh dengan lelaki yang baik juga.
CREDITS: anisayuni.blogdrive.com
ermm..aku pling suke novel nie dlm byk2 nvel yg prnah aku bce..n rsenye dh lbih 10 kli aku bce nvel nie...mabye dsbabkn oleh wtak llaki mualaf iaitu umar aish yg t'lalu stia memendam prasaan n t'lalu mghargai kngan t'indah dgn iddya sjak dri sek agi. cite nie mkin lame aku bce mkin aku syg nak abiskan cpat2...aku suke sgt2 madah2 g dignakn dlm nvel nie.cthnye...que sera sera..what will be..will be..n of course ayt umar aish tuk iddya yg b'bnyi 'die akn stia menanti wnita yg die cintai..shgga die pasti wnita itu bkn t'cipta utknye'...cam iddya kawin nge llaki len..tp yg pasti p'wtakan umar aish t'sgt la sweet org nyer..hehe..tp ade ker llaki cam 2 dlm realiti ek? ;)

1 comment:

  1. aku pun suka novel ni..baru baca sampai bab 83..menang kata-kata dia best..alangkah bahagianya kalau kita jumpa lelaki macam watak umar tu kan...sweet sangat...

    ReplyDelete